Kirjoittaja |
Viesti |
|
Lähetetty: 4.11.2006, 20:10
|
Skodalla menee hyvin ja diesel sellainen |
|
|
|
Lähetetty: 4.11.2006, 14:27
|
Merkkejä on käyty läpi Fiatista Ladan ja Saabin kautta Pösöön... Välissä on ollut Seattia, Mazdaa ja Nissania, mutta nyt siis vihdoinkin käyttömukavuudeltaan, teholtaan ja kooltaan universaali 206 peukeotti!
Ja mikä mukavinta, pösöt ovat alkaneet näyttää erittäin hyviltä sitten 5-sarjan...
Mopoista on koluttu zx9-r ja nakumallistoa vähän läpi, mutta ne sitten toisessa topicissa... |
|
|
|
Lähetetty: 4.11.2006, 13:25
|
minna A: miksi ei takavetoinen automaattivaihteinen Bemari sopisi naisen ajopeliksi Takavetoinenhan todella vetää taakse, tulee ohjauksen mukana myös eteen ja voi tehdä sitä jonkin aikaa kuin automaatti. Nainen on tässä etuvetoinen ja Bemari se takavetoinen, ju nou
Mitä eroa on takavetoisen automaattivaihteisen TD-Mersun ja takavetoisen automaattivaihteisen Bemarin käyttäytymisessä samanlaisissa ajo-olosuhteissa??? Mie olen ajanut vain ensiksi mainittua, joten en itse voi niitä verrata, kumpi parempi vai molemmat yhtä hyviä.
Pitänee käydä koeajamassa Bemari jossain autoliikkeessä |
|
|
|
Lähetetty: 3.11.2006, 15:13
|
Mihinkähän kategoriaan sitä itse kuuluu |
|
|
|
Lähetetty: 3.11.2006, 13:33
|
Retorinenkysymys, mutta miten nuo Ministit?
Kategorioittain arvioituna(kokemusperäistä tietoa) urheiluautoilla ajavat niin/liian nopeat ja epäkäytännölliset miehet,) |
|
|
|
Lähetetty: 3.11.2006, 13:30
|
Itse olen kyllä sitä mieltä, että takavetoiset bemarit eivät ole naisten pelejä, varsinkin jos näissä on se automaattivaihde. Maastobemarit tai X-sarja on sitten asia erikseen, nehän on aivan ihania ! Kaverilla on just sellainen 100-sarjaan kuuluva pikkukkubemari ja kyllä sitä varsinkin liukkaalla kieli keskellä suuta saa ajaa. Apua !! Itselläni on "turvallinen" ja, tottakai etuvetonen VW Golf vm 2005.
Ja tälläselle kana-aivolle tarkoitettu peli . |
|
|
|
Lähetetty: 3.11.2006, 12:17
|
Jaahas, mie en pääse aloittajan automerkki-listalle lainkaan, kun pökötintä siellä ei ole. Eli pököttimellä ajavia ei voi kuvata, jiihaa Tämähän on hyvä aihe, saadaan eri näkövinkkeliä eri ihmisiltä eri automerkeistä. Yks tykkää tytöistä, toinen pojista, kolmas molemmista, neljäs ei kenestäkään jne....
Olen ollut pösön käyttäjä yli kolme vuotta ja tyytyväinen olen. Pösö-farkku on sopinut käyttötarkoitukseeni ja on käsiini sopiva auto. Seuraava merkki on joku muu, kun pösö on muuttanut farkku-mallinsa väärään suuntaan ja tila-autoa emme tarvitse ainakaan tällä hetkellä.
Mie olen ajanut autoilla ja Mersulla Merkillä ei ole niin suurta väliä, pääasia kunhan kulkee nopeusrajoitusten mukaan eteenpäin eikä jätä tielle ja on tiisseli
Naisnäkökulmasta ajatellen paras ajamani kulkuväline on ollut 2.5TD Sedan-mallinen MB, jossa ei ollut sitten mitään vikaa eikä ole ollut. Se on toiminut moitteettomasti, kestää, kulkee, on luotettava ja toimii moitteetta uudella omistajallakin. Matka-ajossa isompi automalli on mukavampi, siksi pidin MB:tä parhaana. Seuraava auto on mahdollisesti Vito tai Volvo V70. Ellei sitten päädytä johonkin maasturiin, kun maalla asutaan ja lunta on enemmän kuin pääkaupunkiseudulla |
|
|
|
Lähetetty: 3.11.2006, 2:06
|
^ No, mulla on ollut kaksi Audia ja kolmatta ei tule. Yksi Laguna ja toista ranskalaista ei tule. Yksi Nissan ja se oli kestävä mutta uusissa on niin vaikeat hallintalaitteet etten osaa edes cd soitinta ja radiota käyttää niissä. Muuten ne on ok, paitsi ajo-ominaisuudet kannustaa rauhalliseen menoon.
Sitten Toyotaa on ollut tosi monta ja siitä voin vakuuttaa että se on järkevä auto jos haluaa päästä varmasti pisteestä A pisteeseen B. Opeleita on ollut yksi mutta oli vähän huono yksilö ja vain lyhyen aikaa etten ota kantaa.
Sitten tuli BMW ja sen jälkeen ei merkkiä enää vaihdeta, eikä vieraiden tai naapurien autoja katsella sillä silmällä. Enkä ole muuten autoliikkeissä käynyt sen jälkeen kattelemassa kun bemun hankin, aikaisemmin tuli kierreltyä tarjontaa katsastelemassa vaan ei enää.
//: Ai niin työsuhdeautoina on ollut Volvo 850 ja V70 ja ne oli kovia kulkemaan kun ei ollut ihan perusmalleja. Samoin S sarjan mersua on ajettu 100.000 km (ei oma) ja olihan se hieno ja edustava auto. Mutta noi ei sytytä mua henkilökohtaisesti. Bemarilla ajaminen on ihan erilaista kuin noilla muilla, sellaista fiilistä mitä muista ei löydy. |
|
|
|
Lähetetty: 2.11.2006, 17:12
|
Emmää viitti teitin kanssa ruveta kinaa kenen auto on paras, mulla se kuiteskin on, volvo meinaa. Ootteko huomannu sellasta seikkaa, kellä on joku auto merkki niin se vaihtaa aina samaan merkkiin, onniinkun merkkiuskolline. Naapurin äijällä on fordin sierra, taitaa olla jo neljäs menossa, on kuulemma nii perusteellisen hyvä peli. Tunnen yhden toisen häiskän sillon audi ja taas audi ei kuulemma kannata vaihtaa kun on maailman paras. Yks kolmas pitää pösöö parhaana merkkinä, aina vaihtaa pösöön.
Mulla oli kerran vanha toijota growni siinnoli se hyvä puoli että etupenkit oli kaatuvaa mallii, oli helppo ruveta paneem muijjia, ei tarvinnu könytä takapenkille
Pääasia on että karvanopat löytyy |
|
|
|
Lähetetty: 2.11.2006, 16:23
|
Ei Bemari enää mikään "juppiauto" ole,ei ainakaan PK.seudulla. BMW on jo nuorten keskituloisten suosikkipeli. Muualla Suomessa asia on toisiinpäin. |
|
|
|
Lähetetty: 2.11.2006, 15:20
|
No niin..kai mä nyt sit itteni Nissan ryhmään lasken..tosin kyseinen Nissain ei ehkä tohon 13 tusinassa kategoriaan mee ku näitä on vaan muutaman suomessa. Viva Skyline |
|
|
|
Lähetetty: 2.11.2006, 13:33
|
Tuota... jotenkin arvaan, mikä tulkinta tuon listan mukaan minusta tulisi, kun kuljen enimmäkseen bussilla, jossa on enimmäkseen naisia ja hiukan miehiä...
Mutta varmaan on busseissa takaveto ja monta sataa hevosvoimaa?!
Mutta olisi vapaa valinta niin punainen Porsche... ja Mersu ja Alfa-Romeo ja Smart ja Citroen ja ... |
|
|
|
Lähetetty: 2.11.2006, 11:55
|
Härski kirjoitti: |
Jos haluaa tietää mitä ajaminen on niin kannattaa ostaa -91 mallin M5 jossa on 315 hevosvoimaa eikä mitään luistonestoa tai ajamisen tukijärjestelmää ja vedellä yksi talvi sillä. |
Herman
Mun pitäs tulla luisteleen sun kanssa Bemarilla , mä kun tykkään vauhdin hurmiosta - kaasupohjaan vaan poika ja menoksi, että hiukset hulmuaa päässä. Pääsen ekstaasin vauhdilla, muttei tiellä sillai saa ajella .
Kiljun riemusta, kun bemaripoika ottaa kierroksia, wautsi |
|
|
|
Lähetetty: 2.11.2006, 11:44
|
Nymfotar kirjoitti: |
Juu, siippa sanoi, että hän ei aja etuvetosella, onneks bemarit on tehty takavetoseksi. Mutta toi on mulle ihan uutta tietoa, että uudempia tehdään etuvetosena
|
Ei-ei, tossa oli vain kyse vaillinaisesti muotoillusta lauseesta. Kaikki bemut on takavetoisia paitsi ne jotka on NELIvetoisia ja nekin on tehty takapainoisesti vetämään, eli takarenkaat saa suhteessa enemmän voimaa jotta ajo-ominaisuudet säilyy.
Tarkoitin että uusissa bemareissa on massaa niin paljon ja kaikenlaisia hilavitkuttimia, ajovakauden säilyttämis järjestelmiä, että se ajaminen ei enää muistuta vanhaa bemaria jossa perä lähtee alta jos tunari kuski polkee kaasua liikaa. Noi ihan uudet on jo askeleen kohti ilmatyynyalusta, kuten esim mersut on olleet jo jonkun aikaa.
Jos haluaa tietää mitä ajaminen on niin kannattaa ostaa -91 mallin M5 jossa on 315 hevosvoimaa eikä mitään luistonestoa tai ajamisen tukijärjestelmää ja vedellä yksi talvi sillä. |
|
|
|
Lähetetty: 2.11.2006, 9:53
|
Härski kirjoitti: |
....... Tai sitten yrittäjät tai itsenäiset ammatinharjoitta.......Tunnelmaa on vaikea kuvailla sellaiselle joka ei ole kiinnostunut autoista ja ole bemarilla muutamaa kuukautta omistanut ja ajanut. |
.... ....totta puhut.. |
|
|