Kirjoittaja |
Viesti |
< X-files ~ Onko tietokoneongelmia. |
|
Lähetetty:
9.11.2006, 11:46
|
|
|
|
artoo kirjoitti: |
Eihän koneeseen tarvita muutakin kunnon palomuuri ja virustorjunta ohjelma. Koska windowsin oma palomuuri ei oikein kunnolla suojaa konetta kunnon virustorjunnalla ja palomuurilla niin ei tule niin paljoa spywarea yms haitta ohjelmaa. |
Just luin muistaakseni MikroPC-lehden uutisista kokeilusta, jossa pelkkä XP:n palomuuri - jota ei ollut kai edes konffattu - piti koneen vuoden ajan selvillä vesillä. Koneessa kai normaali ADSL-yhteys.. kunhan M$ omat päivitykset yms. on asennettu. Tietysti aina on näitä ihmisiä, jotka jotenkin kykenevät saamaan koneelleen omituisilta saiteilta pskaa sisään.. mutta kuten sanotaan, there s a sucker born every minute |
|
|
|
|
|
|
Lähetetty:
9.11.2006, 12:11
|
|
|
Foorumin Jumalatar
|
|
Onneksi mun ei tartte miettiä mitään tälläsiä. Mä huudan vaan aina ongelmien sattuessa ihan hemmetin lujaa "Iskääää.......". Ja kaikki on hyvin taas. Näin helppoa. |
|
|
|
|
|
|
Lähetetty:
9.11.2006, 13:29
|
|
|
Tähtisumun seksikkäin
|
|
Mihin tahansa järjestelmään voi murtautua, jos on tarpeeksi aikaa ja resursseja käytettävissä...
Perus kotiPC on kuitenkin jo varsin hyvässä suojassa XP:n omankin palomuurin kanssa. Se suojaa yleisimmiltä massahyökkäyksiltä, jotka koittavat vain hyötyä tunnetuista tietoturva-aukoista. |
|
|
|
|
|
|
Lähetetty:
9.11.2006, 14:38
|
|
|
Mielihyvän messias
|
|
assa kirjoitti: |
Mihin tahansa järjestelmään voi murtautua, jos on tarpeeksi aikaa ja resursseja käytettävissä...
Perus kotiPC on kuitenkin jo varsin hyvässä suojassa XP:n omankin palomuurin kanssa. Se suojaa yleisimmiltä massahyökkäyksiltä, jotka koittavat vain hyötyä tunnetuista tietoturva-aukoista. |
Juu toki mihin tahansa järjestelmänä voi murtautua jos on tarpeeksi aikaa ja resusseja käytettävissä. Tosin ainahan näistä tietomurroista myös jälkiä jää ja tunkeutujan sijannin voi myös selvittää. Tuosta asiasta voidaan kyllä montaa erimieltä että onko perus kotipc hyvässä suojassa XP:n oman palomuurin kanssa. Mielestäni XP:n oma palomuuri ei kovin kummoista suojaa tarjoa |
|
|
|
|
|
|
Lähetetty:
9.11.2006, 15:11
|
|
|
Tähtisumun seksikkäin
|
|
Artoo kirjoitti: |
Tuosta asiasta voidaan kyllä montaa erimieltä että onko perus kotipc hyvässä suojassa XP:n oman palomuurin kanssa. Mielestäni XP:n oma palomuuri ei kovin kummoista suojaa tarjoa |
No, ei. Ei ole tarpeeksi riittävä. Mullehan tulee jatkuvalla syötöllä päivitykset, tarkistukset, pääse helpolla.
Silloin kun likka käytti kolmantena tätä konetta, mulle tuli F-securelta alvariinsa, virhesanomia ja varotuksia. Revin hiuksiani: "Missä sä taas oot oikein seikkaillut " "Em mää mitää " ja minä: " "
Itse olen joutunut opettelemaan koneen perusteet , siippa käy niin harvoin omalla profiililla, että....
No, jos tulee joku ongelma, mä en ala hakee jostain kirjasta vianmääritystä, ei mun kärsivällisyys siihen riitä, mä nään PUNAISTA
Ja ei kun soittamaan MasinaMestarille.....
Ja siippa toteaa lakonisesti: "Sehän on vaan kone, älä ota hepulia siitä |
_________________ ~Järjen käyttö suositeltavaa, muttei pakollista ~ |
|
|
|
|
|
Lähetetty:
9.11.2006, 18:29
|
|
|
Tähtisumun seksikkäin
|
|
Tosin ainahan näistä tietomurroista myös jälkiä jää ja tunkeutujan sijannin voi myös selvittää. |
Jos asiansa oikein osaa, voi jälkiä peitellä aika pitkälti. Erilaisten proxyjen ja anonyymipalveluiden avulla, muutaman shellin kautta yhteyttä kierrättämällä on jo aika lailla kadoksissa.
Lainaus: |
Tuosta asiasta voidaan kyllä montaa erimieltä että onko perus kotipc hyvässä suojassa XP:n oman palomuurin kanssa. Mielestäni XP:n oma palomuuri ei kovin kummoista suojaa tarjoa |
En minä sitä hyvänä vaihtoehtona pidä, mutta parempana kuin ei mitään. Suojaamaton XP saastuu keskimäärin 2 minuutissa, XP:n oma palomuuri päällä voi selvitä peruskäytössä vuosia ilman ongelmia. |
_________________ dont show her you want - make her want you |
|
|
|
|
|
Lähetetty:
9.11.2006, 19:55
|
|
|
Mielihyvän messias
|
|
Tosin ainahan näistä tietomurroista myös jälkiä jää ja tunkeutujan sijannin voi myös selvittää. |
Jos asiansa oikein osaa, voi jälkiä peitellä aika pitkälti. Erilaisten proxyjen ja anonyymipalveluiden avulla, muutaman shellin kautta yhteyttä kierrättämällä on jo aika lailla kadoksissa.
En minä sitä hyvänä vaihtoehtona pidä, mutta parempana kuin ei mitään. Suojaamaton XP saastuu keskimäärin 2 minuutissa, XP:n oma palomuuri päällä voi selvitä peruskäytössä vuosia ilman ongelmia. |
Mitä näihin anonyymipalveluihin ja erillaisten proxyihin tulee niin onnistuu myös yhteyttä kierrättääkkin ja onhan niitä sellaisia ohjelmiakin tarjolla mutta aikamoinen säätäminen että saa toimimaan. Niin toki XP:n palomuuri on parempi kuin ei mitään mutta vähän epäilen että näinköhän voi vuosia selvitä ilman ongelmia XP:n palomuurin kanssa. Tosin nykyisin enemmän alkaa noista spywareista/malwaresta olla haittaa |
|
|
|
|
|
|
Lähetetty:
9.11.2006, 20:08
|
|
|
Tähtisumun seksikkäin
|
|
Mitä näihin anonyymipalveluihin ja erillaisten proxyihin tulee niin onnistuu myös yhteyttä kierrättääkkin ja onhan niitä sellaisia ohjelmiakin tarjolla mutta aikamoinen säätäminen että saa toimimaan. |
Niinno, eipä niitä ole tehtykään Windowsin kaltaiseksi teletappiliittymäksi jota anoppikin osaa käyttää.
Kenen moisia työkaluja on tarve käyttää, omaa myös tietotaidon niiden käyttämiseen.
Niin toki XP:n palomuuri on parempi kuin ei mitään mutta vähän epäilen että näinköhän voi vuosia selvitä ilman ongelmia XP:n palomuurin kanssa. |
Sinä puhut mutu-tuntumalla, minä ammatin ja harrastuksen puolesta kokemuksella. Älä epäile.
Tosin nykyisin enemmän alkaa noista spywareista/malwaresta olla haittaa |
Rohkenen olla erimieltä. Haittaohjelmista pysyy kuivilla kun ei summamutikassa klikkaile kaikkea mitä tulee vastaan nettisivuilla / sähköpostin liitetiedostoina / asennettavina ohjelmapaketteina. Kun jaksaa edes hieman tutustua ohjelmien käyttöoikeussopimuksiin, osaa olla asentamatta malwarea sisältäviä ohjelmiakin. |
|
|
|
|
|
Lähetetty:
9.11.2006, 20:42
|
|
|
Tähtisumun seksikkäin
|
|
Rohkenen olla erimieltä. Haittaohjelmista pysyy kuivilla kun ei summamutikassa klikkaile kaikkea mitä tulee vastaan nettisivuilla / sähköpostin liitetiedostoina / asennettavina ohjelmapaketteina. Kun jaksaa edes hieman tutustua ohjelmien käyttöoikeussopimuksiin, osaa olla asentamatta malwarea sisältäviä ohjelmiakin. |
Onneks en laitaile mitä tahansa
Enkä availe liitetiedostoja. Jos on viottunut liitetiedosto, tai sellainen minkä F-secure tunnistaa, se poistuu automaattisesti.
Ja jos ongelmia tulee, MasinaMestari auttaa - aina |
|
|
|
|
|
Lähetetty:
9.11.2006, 22:16
|
|
|
Mielihyvän messias
|
|
Mitä näihin anonyymipalveluihin ja erillaisten proxyihin tulee niin onnistuu myös yhteyttä kierrättääkkin ja onhan niitä sellaisia ohjelmiakin tarjolla mutta aikamoinen säätäminen että saa toimimaan. |
Niinno, eipä niitä ole tehtykään Windowsin kaltaiseksi teletappiliittymäksi jota anoppikin osaa käyttää.
Kenen moisia työkaluja on tarve käyttää, omaa myös tietotaidon niiden käyttämiseen.
Niin toki XP:n palomuuri on parempi kuin ei mitään mutta vähän epäilen että näinköhän voi vuosia selvitä ilman ongelmia XP:n palomuurin kanssa. |
Sinä puhut mutu-tuntumalla, minä ammatin ja harrastuksen puolesta kokemuksella. Älä epäile.
Tosin nykyisin enemmän alkaa noista spywareista/malwaresta olla haittaa |
No ei noista haittaohjelmista meinaa päästä oikein eroon vaikka ei summamutikassa klikkailisi kaikkea mitä tulee vastaan nettisivuilla/sähköpostin liitetiedostoina/asennattavina ohjelmapaketteina. Kun jotkut nettisivut jo sisältävät spywarea/malwarea eli hyvä olla spyeare/malwaren torjunta kunnossa että blokkaa spywaret/malwaret ennenkuin edes ehtivät asentua/latautua koneelle |
|
|
|
|
|
|
Lähetetty:
11.11.2006, 23:20
|
|
|
Lemmenkäinen
|
|
...minulla oli usein ongelmia tietokoneeni kanssa. Niinpä taas kerran kutsuin firman ATK-gurun paikalle tilannetta selvittämään.
Hän näppäili hetken konettani - ja ongelma oli hoidettu.
Hänen tehdessään lähtöä kysyin: "Mikä siinä oli?"
Hän vastasi: "Se oli sellainen ID sata TTI -ongelma."
Halusin tietää asiasta enemmän tulevaisuutta ajatellen, joten pyysin häntä selittämään tarkemmin.
"Ai ettet ole kuullut ID sata TTI -ongelmasta ennen?
Kirjoita se paperille niin eiköhän se siitä selvinne!" Kirjoitin - ja hetken
kuluttua ymmärsin:
ID100TTI |
_________________ Täytyy nauttia taipaleesta, matkalla olosta, eikä aina vain varrota perillepääsyä.
-Rolf Arnkil- |
|
|
|
|
|
Lähetetty:
11.11.2006, 23:50
|
|
|
Horst Nussbaum, poketuottaja
|
|
No ton vastauksen minä pistän mieleen, veikkaan että tulen tuota tarvitsemaan |
_________________ "Ahneen loppu on kultainen"
-- vanha suomalainen sananlasku |
|
|
|
|
|
Lähetetty:
12.11.2006, 0:12
|
|
|
Lemmenkäinen
|
|
Chainreaction kirjoitti: |
...
"Ai ettet ole kuullut ID sata TTI -ongelmasta ennen?
ID100TTI |
..... ...hehh....m:n tietokoneessa on se jatkuva vikaa.... .....pitää varmasti vaihtaa tietokonetta |
_________________ Don"t hate me because i am.......soft... |
|
|
|
|
|
Lähetetty:
3.1.2007, 16:12
|
|
|
Tähtisumun seksikkäin
|
|
Mulle tuli pieni probleema. Yritin ajaa HP-phototosmartia koneelle, kun tuli tällainen virhesanoma:
Sisäinenvirhe 2753
FI1896_hpqwrg.exe.92C2FF92_C537_4EDC_BCAC_A3 130525F4D9
Ajoittain myös konetta käynnistettäessä:
fspex.exe. havaitsi virheen ohjelma suljettava.
Ken suomentaa, mitä tämä tarkoittaa? |
|
|
|
|
|
Lähetetty:
3.1.2007, 18:37
|
|
|
Tähtisumun seksikkäin
|
|
Tulisydän kirjoitti: |
Sisäinenvirhe 2753
FI1896_hpqwrg.exe.92C2FF92_C537_4EDC_BCAC_A3 130525F4D9 |
Photosmartin uninstall ja uudelleenasennus. Saatta heittäytyä vaikeaksikin, TÄÄLTÄ (klik) tarkempia ohjeita siinä tapauksessa.
Ajoittain myös konetta käynnistettäessä:
fspex.exe. havaitsi virheen ohjelma suljettava. |
Tuo on F-Secure Anti-Virus prosessi, joka yrittää päivittää ohjelmaa. Jostain syystä ei onnistu, vaan ohjelma kaatuu. Uudelleenasennus olisi ensimmäinen kokeilu tähänkin vaivaan... |
|
|
|
|
|